tisdag 7 december 2010

Urdålig på att blogga

Jag har blivit urdålig på att blogga. Men tycker vår vardag e så full med program,  å jag njuuter av varje dag att få vara hemma eller skuttar runt med andra mammor på loppis eller tar en fika. Otroligt va fort tiden går, dagarna bara susar iväg.
Vår trollunge blir nästa vecka 7 månader. Hon har en envis förkylning som bäst, näsan e full med snor. Hon blir arg som ett bi så fort hon ser mamma komma med en näsduk eller sugen för att få bort lite. Stackarn. Huvudänden i sängen är höjd så mycket att hon rasar mot fotänden hela tiden. Men, det ger väl sig nog snart. Glad e hon på dagarna i alla fall. Nätterna e för tillfället lite bättre. Inatt var första natten hon sovit i ett sträck, från 20.30-05.40. Annars har vi här tidigare haft mycket nattätande, tror det har varit tänderna som bråkat. Morgonpigg e hon, så vi stiger vanligtvis upp en 6 tiden. Men igår å idag steg vi upp efter 7. Mamma var suuuupernöjd över att få sova lite längre. Tänk, jag trodde aldrig man skulle vara happy happy över att få stiga upp klockan 7! Heh...tänk vad livet ändras.

Nu sover hon ute som bäst, sovit en timme nu så hon vaknar snart.
Imorgon ska jag försöka julpynta, har tyvärr ingen julstämning än, men den infinner sig förhoppningsvis när pyntet kommer in. Hoppas jag iaf. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar