onsdag 16 september 2009

Vecka 5+6 / Härlig stund

Idag har jag varit på helkroppsmassage, å oj va skönt å avslappnande det var. Kunde riktigt känna hur kroppen slappnade av och man fick en stund för sig själv.

Hon började med rygg å nacke å sen benen, magen och armarna. Till sist gav hon ansiktsmassage och hårbottenmassage. Behandlingen tog 2 timmar och efter det ville man bara glida ner i en skön säng å sova en stund. Man var såååå avslappnad.
Hon spela väldigt lugn instrumental musik å man kunde bara vara tyst å koppla av å låta tankarna åka iväg.
Jag rekommenderar det varmt. Kommer garanterat att unna mig det igen. :o)

Jag låg och tänkte på barnet som växer i min mage å längtar efter nästa onsdag när vi får se hur bebben har det där inne. Hjärtat borde ha börjat slå i början av denna vecka. Ska bli spännande. Efter ultraljuden så ska vi samma dag åka på en liten semester å vara borta några dagar hos släktingar. Ska faktiskt vara skönt att få "komma bort" en stund, från jobbet och vardagen. Men först vill ja ha ett fint ultraljuds-foto att tumma på av vår lilla bebis. Åker int på semester före det! ;o)

2 kommentarer:

  1. ohh, så härligt med massage! Hade inte suttit fel! Finns inget bättre att bli ompysslad! Ja, snart e det ditt ultraljud. Spännande. Den känslan när man ser sitt lilla knyte går nog inte att beskriva! Ha en underbar helg. Kram

    SvaraRadera
  2. Nu är det bara en enda dag kvar. Sen får ni se ert lilla mirakel :)
    Är så glad för eran skull och för vår med. Vi är lyckligt lottade mitt i ivf-världen. Tänk att vi fick vara några av dem som "lyckades".

    Jag är sååå tacksam för det. Ha det gott.
    kram

    SvaraRadera