tisdag 7 juli 2009

Det närmar sig

Nu börjar det vara nära. Både till bröllopet och min första spraydag. :)
Den 22:a ska jag börja spraya. Nu på torsdagen så ska jag på en kontroll till polikliniken p.g.a. när jag var på min årskontroll till min egen gynekolog för 4 veckor sen så såg hon en "vätskepåse" strax bakom livmodern på 7 mm eller något sånt. Hon sa att det kan antingen vara ett myom som e helt ofarligt eller en sväld körtel eller något sådant. Men jag vill kolla upp det iaf innan jag börjar på med sprayen så att det inte bara e något hinder för att börja på.
Vecka 34 är beräknad till plockning om allt går som det ska. Jag bara hoppas å önskar att det ska gå lika bra som förra gången, stimulering alltså. Vi fick ju 12 ägg förra gången. Önskar att det skulle vara åtminstone lika många denna gång. Man vet ju att man får räkna med ett litet svinn.

När jag fick hem epikrisen av vår första plockning blev jag helt ställd. Jag hade trott att vi skulle köra med IVF men de hade gjort ICSI. Sen när jag kollade på de gamla pappren från när vi började med vårt första försök så har de nog varje gång skrivit om ICSI, och det har antagligen gått mej heeelt förbi. Men vad gör det. Får ju hoppas det funkar hur de än gör.

Fick blanketen hem för följande stimulering och där hade läkaren färdigt planerat att jag ska börja med 200IE i 3 dagar å sen trappa ner till 150IE resterande tiden. Förra gången tog jag de första 5 dagarna 150IE sen 3 dagar 200IE och sen de 3 sista dagarna 150IE, p.g.a. att de var inte tillräckligt stora. Så vi får hoppas att starten med 200IE ska sätta igång tillväxte direkt. :)

Kan inte vänta tills jag får börja på. Ser såå framemot vår följande behandling.
För nu ska det banne mig lyckas!!!!!

2 kommentarer:

  1. Jag ska verkligen hålla tummarna för att det är eran tur nu. När man minst anar det och nästan gett upp ja, då kan livet vända och komma med en underbar gåva. Försök tänk positivt, fast det verkar du redan göra och det är ju bra. Njut av varje dag ni har tillsammans en dag får ni dela den kärleken med en liten. :)

    Vad härligt med bröllop.
    Ha det gott/ Misshopeful

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! :) Jag e full med energi inför vårt andra försök. Å försöker tänka positivt.
    Bröllopet var underbart, allt gick som planerat å det var en härlig dag som jag kommer att minnas med glädje.

    Nu följer vår "smekmånad" med äggodling, hihi... Hoppas allt e bra med dej å er lilla bebis! :D
    Håll upp tummarna för oss... ;)
    /Hoppets låga

    SvaraRadera