lördag 21 november 2009

Vecka 15+3

Oj, va tiden susar i väg. Tänk att man e i 16:e veckan redan.
Jag mår superbra, illamåendet har helt gått över. Känner att nåt e på gång i magen, det drar å småkrampar lite ibland. Har ingen aning hur sammandragningar ska kännas men den dag jag får dem antar jag att man vet vad det e. Bebben börjar ju vara 14 cm nu så den har det säkert lite trångt där. Smygtittade för en tid sen på ultraljud, bara en kort stund, å såg när vår älskade bebbe satt å sparkade förbrilt. Såg precis ut som om han försökte fixa mer rum åt sig där inne. Tycker väl det e lite trångbott där, men vänta bara. Det blir nog trängre. :)

Hittade lite inspiration på min lediga dag igår så jag köpte ett underbart babytyg, skumgummimadrass och vadd å åkte hem och tillverkade ett babynest. Blev faktiskt riktigt nöjd, fint blev det. Tur e ju det för det lockar ju att fortsätta å sy då, annars blir jag lätt bränd om det inte lyckas å skiter totalt i att försöka sy till något annat. ;o)
Det fattas ännu tryckknappar vid madrassöppningen, likaså vid sidorna. Istället för att fylla kanterna med vadd så sydde jag en lång orm istället som jag fyllde med vadd som man får trä in i kanterna. Går ju mycket lättare att tvätta då. Man vet ju aldrig om man får ett spyttbarn! :)

Tyget var jättefint å det lämnade mycket över oxå så vi ska se vad man hittar på. Ska ännu fixa en amningskudde, filt å skydd till spjälsängen. Men får vänta tills man har sängen här hemma, lite lättare med mått och sånt då.
Hursomhelst så e jag nöjd över att jag hitta lite inspiration till att göra något. Det har varit lite dåligt med det på sistone.

Igår fyndade jag ett graviditetsbälte. Har tittat på nätet oxå men då kommer ju fraktkostnader till. Men hittade bältet i en barntillbehörsbutik i stan å fick prutat ner priset till samma som på nätet, så jag fick ju det billigar egentligen! :) helnöjd blir man när man lyckas pruta ner lite på priset. Testade bältet igår å det var helt okej, känns lite ovant åså ska man ju inte ha brått ur bilen, för kommer man inte ihåg att man har det så sitter man ju fast, hehe. Men det känns tryggt att ha det. Vill inte riskera att något ska hända bebben. Krockar man så slungas kroppen framåt med en vikt av 3-5 ton. Ni kan tänka er vilken påfrestning det blir på magen. I de olyckor var gravida har haft bältet har fostret klarat sig. Så... man får hoppas det fungerar.

Ha en skön lördag, vädret ser ju betydligt bättre ut idag än vad det gjorde igår när det regnade hela dan.

:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar