måndag 2 november 2009

Vecka 12+5

Magen har börjat puta. Trodde först att den annars bara e svälld men nepp, den puuutar. :)

E helt överlycklig, det e nu det börjar hända. Nu som man faktiskt börjar se en förändring. Som jag har väntat att det ska börja synas. Ännu så ser jag bara lite extra fet ut 8) men det är på gång i alla fall...

Förövrigt börjar jag må lite bättre för varje dag. Har inte så ihållande illamående mer, bara om det blir långa stunder mellan måltiderna. Men håller jag dem så mår jag ganska bra. Har haft en envis huvudvärk varje dag, men det ger väl sig.

Har googlat som en tok å sökt efter en barnvagn som vi vill ha å som uppfyller våra krav. Å nu tror jag att vi har hittat den. Inte så värst dyr men med alla finesser som jag söker efter. Nu blir det att vänta tills man får "prova" den sen å se om den faktiskt e så bra som man tror. Det återstår att se.

Har bara tagit det lugnt i helgen. Städade lite i lördags, räfsade å sånt. Men jag tog ingen stress utan gjorde lite åt gången. Igår fick jag äntligen färdigstickat babybyxorna till dressen som jag har jobbat med i många år. E inte så värst stickande av mig, men när min brors fru börja vänta sitt första så ville jag sticka en dräkt åt babyn som jag bestämt trodde skulle bli en pojke. Babyn blev en flicka som idag har fyllt 8 år, så mitt stick-projekt har varit ganska utdraget, hihi. Men nu får ju vi användning av det istället.

Har nu köpt mera garn å hade faktiskt tänkt jag skulle börja sticka mer babykläder, bara jag hinner bli klar med det till Maj-månad. Annars får jag ge det åt min mor som får sticka klart det. Hon e duktig. Vi var å hälsa på min mamma&pappa igår å då visade hon filten som hon har färdig stickat åt babyn, i vit mjukt bomulls garn. Å den var sååå söt, perfekt att ha i vagnen. (se bilden)
Nu ska hon börja sticka en filt med flätor. Det e så roligt att se mamma när hon börjar vänta så på sitt tredje barnbarn, ivrig och vill så gärna hjälpa till allt vad det går. Hon e toppen!


Nu ska jag gå å jobba lite till innan man får gå hem... Den efterlängtade lunchen börjar infinna sig! :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar