lördag 28 november 2009

Vecka 16+3

Här susar tiden iväg bara.

Jag var till rådgivningen i torsdags å allt var okej.
Hb e på 115, så fortfarande lågt men det har ju inte sjunkit iaf. Hade ökat i vikt med 1,5 kg. Har inte ätit mer men kanske rört mig mindre. Men bebben börjar ju vara 16 cm så nog börjar det ju synas alltid. En liten bulle har man. Var för ett par veckor sen så nöjd över att jag än kom i mina vanliga jeans, men fick nog åka iväg på shoppingtur med mor å inhandla lite mammabyxor då mina egna har blivit för små. Hatar att ha byxor som spänner på magen, så här ska det vara bekvämt å löst om magen! :)

Har börjat känna mera av magen, värker lite ibland å sticks här å där. Ligger ofta på kvällarna och försöker känna efter de första sparkarna. Som vi har väntat på dem. Men än iaf har jag inte känt nåt. Men det lär nog märkas när det börjar.
Fick lyssna på hjärtljuden i torsdags. Man märker hur de har ändrats, blivit mycket kraftigare än de små ticktick ljuden man hörde i början. Låter som ett starkt hjärta som pumpar på där inne. Det är så otroligt mäktigt dethär. Å är så överlycklig att vi lyckats få uppleva dethär. Jag glädjs var eviga dag över det lilla knytet i magen å längtar tills vi får bli tre. Märker oxå att min man funderar mycket. Män har ju det alltid svårare att sätta ord på sina känslor. Han är nog orolig om allt ska gå bra. Ska bli kul att se hur han kommer att växa in i pappa rollen. Han kommer att bli en suverän pappa, han har ett stort varmt hjärta å har mycket kärlek att ge. Den dagen när jag får se glädjen i hans ögon över att vi fått vårt lilla knytet till oss, den dagen kommer att vara en av de största dagarna i mitt liv. :,o) Nu håller jag på å skriva så starka ord här att jag blir allt tårögd. :) Har tidigare inte känt av nå hormon-humör men den här sista veckan har jag blivit riktigt blödig! Fått lätt för att bli tårögd. :) Mycket känslor på gång här.

Den 17.12 blir det ultraljud. Ska bli såå kul att få se vår lilla sparkare igen. Hoppas vi får med oss en fin bild oxå!

Nu ska jag gå å göra något vettigt här... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar