torsdag 18 mars 2010

Vecka 32+1 Sammandragningar

Idag blir det bara att viiiiiila å ta det lugnt. Har så många sammandragningar i vila. Det började redan igår på dan, men blev värre till kvällen. De kommer fast jag bara ligger å slappar, å om inte då så fort jag stiger upp har jag en. Blev smått orolig igår på kvällen faktiskt. Under 1½timme hade jag sammandragningar med 15 minuters mellanrum. De gör ju inte ont, men orolig blir man.
Lyckligtvis ringde U upp från rådgivningen idag, läkaren hade förlängt min sjukledighet tills mammaledigheten börjar. Passa på att berätta om sammandragningarna, å hon tyckte jag ska vila, vila å vila nu. Å kommer de ofta ska jag ringa in till Mödrapolikliniken eller BB kvällstid för att åka in på en CTG-kurva å kolla att allt e okej.

Så, idag blir det att vila. Får sysselsätta mig med något så humöret hålls uppe. Hoppas iaf att det lugnar ner sig, det är 8 veckor innan bebben ska komma. Inte än... :/

2 kommentarer:

  1. Försök vila så mycket som möjligt och passa på att njut av att kunna sova ut. Det blir andra bullar snart :)

    Du som är så händig kan du inte sticka nåt gulligt till bebben? Då vilar du samtidigt som du gör nåt.

    Spännande, snart så kommer h*n.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jo, försöker verkligen vila. Fick igår ringa till BB å kolla med dem. Hade haft 5-6 sammandragningar/timme i vila. De sa jag sku dricka myki vatten å vila å se om de minskar av. Å de gjorde de. Så nu har jag gjort nada. Värsta e ju att man tror ju man blir tokig, tungt åt huvudet iaf! :) Men bebben e ju högsta prioritet nu.

    Håller faktiskt på att sticka lite åt bebben. Stickade här tidigare en söt mössa, så nu stickar jag vantar i samma garn. De blir såå söta så. :)

    Imorgon blir det BB besök, ska bli spännande att få bekanta sig lite med avdelningen, så man vet vad som väntar en. :)

    SvaraRadera