torsdag 1 oktober 2009

V 8+1 / Längesen nu...

Det var längesen det skapats något inlägg här.
Vi har varit på resa så det har varit lite mycket nu. Plus att jag svävar ju på rosa moln, finns inga sorligheter här inte. Känslan e obeskrivlig.

Jag var till mödrarådgivningen idag för första gången. Det tog cirka en timme å tusen frågor ställdes. Mycket info fick man, men inte mycket som jag inte redan tagit reda på. Suger ju åt mig information som en svamp. :)

Nu som bäst e jag i vecka 8+1. Vikten har gått upp, ca 2 kg. Tror det mesta har farit i brösten, hehe. Jösses va de kan svälla, å då e det väl bara början. ;) Har illamående dygnet runt, men får det dämpat med att småäta lite när jag känner att illamåendet kommer krypande. Försöker hålla mig till frukt som mellanmål och sen russin, nötter å torkade persikor när jag börjar må illa. Det har hjälpt hittills iaf. Mat äter jag, utan problem. Men märker att jag har jättesvårt att föreställa mig på förhand vad jag vill äta. Känns som det bara vänder sig i magen.
Men, jag lovar, illamåendet, obehaget m.m. har jag med ett leende på läpparna.

Min mamma var på ultraljudsundersökning till kliniken var jag jobbar så jag passade ju på att smita in i ultraljudsrummet efter undersökningen och ge blivande mormor en liten glimt av hennes kommande barnbarn. Syntes dåligt, e ju så tidigt ännu, men man såg vår lilla bebbe å hjärtat som ticka på för fullt. Mitt hjärta fylldes med glädje.
Tänk att det äntligen lyckades för oss. Jag e tacksam för varje dag som går och bebben bor kvar i min mage. Jag oroar mig inte för framtiden eller fasar för hur det kan gå, det har jag tyvärr sätt 2 ggr på nära håll, utan jag e bara evigt tacksam för de dagar jag får ha vår bebis i magen utan några tecken på problem.
Jag bara längtar till att magen ska börja puta å man ska börja se att det faktiskt är någon som bor där inne. För nu känner man ju sig bara smått lönnfet! :D Men den dagen kommer nog, förr eller senare...

Jag ska scanna in första ultraljudsbilden senare, har inte hunnit än. Har även börjat fota magen varje vecka, för att kunna se när det börjar synas. Kan ju vara kul sen att kunna titta tibax å se hur fort magen växt. Men än så länge så syns inget, bara mycke mjukdelar :oD

3 kommentarer:

  1. Så roligt att läsa dina inlägg nu. Du verkar sååå lycklig. Bra det, det är du värd. Njut av varje stund.
    många kramar.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket. Det stämmer, det är nog bara rosa moln för min del som gäller nu just... :)

    SvaraRadera
  3. ja, eller hur! Trodde inte att man kunde "önska" att man skulle bli illamående =)Måste varit en underbar känsla att se ert kärleksbevis!! Längtar tills vi ska dit för första gången! Ha en underbar helg! kram

    SvaraRadera