onsdag 28 oktober 2009

Andra rådgivningsbesöket

Vad tiden går fort. Idag e jag redan i 13:nde veckan, (v.12+0).
Rådgivningsbesöket gick bra, hon hade en studerande där på praktik som livrädd försökte ställa frågor. Tyckte allt synd om praktikanten, man vet ju hur pirrigt det kan vara. Hade egentligen velat diskutera med hälsovårdaren som går under namnet "U" hedan efter om den stress som jag känner ha kommit tillbaka den sista tiden. Å det beror bara på att vi hade det väldigt tufft här före å nu efteråt så kommer ju stresskänslan tillbaka. Egentligen ska jag vara glad att den inte visade sig under behandlingarna för då hade jag säkert inte orkat. Nu känns det ändå bättre, fast det är jobbigt. Vi har ju vår bebbe på odling redan. Men jag VILL ju så kunna ta det lugnt å må bra, så att bebben int ska behöva känna av min oro och stress. Försöker ta det lugnt så gott det går. Min stress visar sig genom att jag får tungt att andas. Känns som om lungorna inte skulle räcka till. Det e en jävlig känsla, inte alls välkommen. Men försöker för fulla muggar att godkänna den, för att lättare kunna släppa den å gå vidare. Vill ju inte må så här. Vill inte erkänna för mig själv att jag inte klarar av mer än dethär. Vill ju vara starkare än vad jag tydligen är.

Hursomhelst. Till min glädje hade jag gått ner 100 gr sen förra gången. :oD Har ätit mer än vanligt men försökt äta nyttigare. Å så varje dag går jag ut på promenad mellan ½-1 timme,på helgerna blir det ibland 1½-2 h/dag, vill bibehålla konditionen så bra det går. E int så intresserad av att springa på gym mera, föredrar promenader.
Hb hade sjunkt från 123 till 113, förklarar min trötthet. Ska börja ta Multi vitaminer för gravida för att oxå få i mig D vitaminer under den mörka delen av året.
Blodproven från fosterdiagnostiken var helt okej. Hade väl en risk på 1:880 typ, så det var helt okej. U sa att om det är 1:250 så utreder de mera.
Vi lyssnade för första gången på hjärtljuden och de slog kraftigt ca 160slag/minut, vilket e helt normalt. Jag blir helt varm inombords när jag hör hjärtljuden, det e en sån otroligt härlig och skön känsla att höra att vi har vår bebbe där inne som växer för fullt. Jag känner mig såå lycklig för det.
Urinprovet som lades till odling visade lite extra så hon bad att jag sku lämna ett nytt till laboratoriet för att kolla upp att allt e i sin ordning. Tack&lov får jag ta en provburk hem istället för att hålla mig till halv 9 som jag gjorde igår på morgonen, det var ingen lätt match kan jag säga. :)

Följande rådgivningsbesök bokade vi till den 26.11. Nu ska jag gå å jobba vidare några timmar innan jag får gå hem. Får gå lite tidigare idag! :o)

2 kommentarer:

  1. 160slag / minuten..då blir det nog en flicka :)..det brukar alltid bli flickor med slag över 150. (Enligt min envisa lilla mamma ialla fall)

    Stressen den yttre som inre är förödande och det är ju skrämmande hur långt man pressar sig själv innan man verkligen rycker tag i sig själv och omprioriterar. Det är svårt - jättesvårt. Är det panikångest du får? Låter lite som det. Jag fick det när jag var nära att gå in i den berömda väggen.
    Då måste du varva ner lite!
    Var rädd om dig.

    Jag hade också lågt Hb men nu efter att ha ätit järntabletter i några dagar börjar jag bli lite piggare och samtidigt bli lite gladare.
    Bra att de kollar upp urinet ordentligt.
    Hoppas du får en lugn och skön dag.
    kram

    SvaraRadera
  2. Jasså en flicka. Jag har nog hört något sånt oxå. Det ska bli spännande att se sen. :)

    Jag får inte direkt panikångest, den e inte så kraftig. Blir bara rastlös å får svårt att andas in på djupet. Det är min alarmklocka att jag måste varva ner. Jag vet ju att det beror på all stress med försöken, vet ju att det inte är i det som sker i nutid som orsakar det. Men försöker ta det väldigt lugnt iaf, å det gör jag. Planerar så lite som möjligt.
    Läste att du oxå mår dåligt. Man blir ju framförallt skitförbannad på sig själv, när man ÄNTLIGEN har lyckats å har sååå mycket att se framemot å så ska man må så här. Jag tror det är JÄTTEVIKTIGT för oss båda att ta det lugnt nu. Hellre mår dåligt nu än att man förtränger det för att det senare ska blossa upp när man har äntligen fått hem babyn. Det enda man vill känna då är ju rofylldhet å lycka.
    Jag äter Multi tabs för gravid, de innehåller ju järn. Får se om man börjar känna sig lite piggare, e faktiskt trött på kvällarna.

    Ta det lugnt å må så gott!
    Kram

    SvaraRadera