torsdag 15 oktober 2009

Nedvarvning och välmående

Märker att man har inte lika stort behov av att plita ner text nu när allt rullar på som på räls. Jag mår suveränt, har illamående dagligen och med jämna mellanrum. Men har jag något att tugga på så lättar det oftast. Och ärligt sagt så är jag för lycklig för att bry mig. :)
Varje morgon vaknar jag upp å får konstatera för mig själv att JAG E GRAVID! Det känns otroligt overkligt och spännande. Tänk, tänk att vi lyckades.
Vi ska på ultraljud nästa torsdag den 22:a. Vi har varit i valet och kvalet om vi ska göra en fosterdignostik för att kolla kromosomavvikelser m.m. men vi bestämde oss för att testa. Så nästa torsdag ska de kolla nack-tjockleken på bebben å så ska jag å ge blodprov som skickas för analys. Vad som händer om testet visar en kraftigt ökad risk kan jag inte svara på. Det måste vi avgöra då. Men med högsta sannolikhet är vår bebbe frisk. Jag e ju under 30, så risken borde ju vara 1:1900 att få ett barn med kromosomavvikelser. Men jag oroar mig inte för det, vi tar dagen som den kommer och jag är oerhört tacksam för varje dag som går och jag och bebisen mår bra.

Har redan börjat spana lite på barnvagnar, det är ju en enda stooor djungel där ute med dem. Mina kriterier är klara, så det är bara att hitta en som passar bäst in på dem. Tänkte spana klart på nätet, så man har bestämt sig sen och vet varifrån man kan få den mest förmånligt. Med de tester jag har bekantat mig med kan man helt klart konstatera att dyrt och bra går inte alltid hand i hand. Många billigar vagnar och bilstolar har klarat testen bättre än de dyraste.
Bilstol har jag bestämt redan, det blir en Maxi-Cosi Cabriofix när den dagen närmar sig. Den va bäst i test vid alla krocktest och övrigt är den väldigt smidig och lätthanterlig. Så ett problem mindre iaf. Den hör inte till den dyraste modellen heller fast den var bäst i test! :D Det lönar sig att gooogla...

Idag har vi varit å räfsat på gården till min mans mommo. Massor med löv å småkvistar. Efter det tog jag en skön hundpromenad å nu tänker jag bara ta det lugnt och koppla av. Det har varit en jätteskön höstkväll, med fint väder å solsken.

Jag njuter faktiskt av hösten detta år. Tidigare år har jag bara tyckt det har varit deprimerande när löven faller å det blir kallt. Men iår känns det skönt, harmoniskt på något sätt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar