torsdag 10 december 2009

Vecka 18+1

Då var det en ny graviditetsvecka. Tiden bara susar iväg, vilket jag säkert skrivit många gånger förr. Men jag har ju snart gått halva tiden. :)

Lillbebben har inte viljat ge sig tillkänna än med nå sparkar. Inte ens nå fjäderlätta rörelser men jag antar att jag snällt får vänta. Magen växer iallafall för var dag känns det som. Det e en så mysig känsla, helt otroligt.

Jag mår bara fint annars, e trött men mår bra. Har inget illamående endast envis huvudvärk nästan varje dag. Men det e bara att bita ihop. Vill ju inte leva på paracetamol heller, så tillvida att värken inte bryter ut i migrän.

Jag e gräsänka denna vecka. När man är van att vara två så känns det fruktansvärt konstigt när huset e tomt när man kommer hem. Tack och lov har man hund så helt ensam e man ju inte. Men man får perspektiv på livet kan jag lova. Har annars inte svårt att vara ensam, tycker det rent av är nyttigt ibland att få vara "med sig själv" å hitta sig själv lite. Men det ska nog vara skönt när han kommer hem sen, så att livet återgår till det normala. Om int nå annat så är det skittråkigt att laga mat åt sig själv. Tror jag lever på rester och färdiglagat denna vecka eller nå snabblagat som pasta t.ex. :)

Litelite julstämning har infunnit sig. Har hängt upp lite julgardiner å pyntat lite. Tycker kvällarna går så fort, hinner inte med allt jag vill. Plus att jag blir fort ganska trött på kvällen. Energin orkar inte heeela dan!

Hittade sååå sött mönster på en stickad overall. Mailade den åt min mamma å sa att hon får börja sticka nu så den e klar till nästa jul.


Den e ju bara för ljuvlig! 8)



4 kommentarer:

  1. Åh vad gullig den var. Ursööööt. Man borde ju kunna göra en liknande i pepparkaksmodellen också. Utifall bebben vill vara både och. :)

    Sparkarna kan ibörjan kännas som att det är tarmarna som rör sig, vänta du bara. Det kommer nog alldeles snart och sen så känns det som att man vill känna dem heeeela tiden för då vet man att bebisen lever och mår bra. Fast å andra sidan så sparkar dem även om man stressar för mkt.
    Ja tänk att du snart gått halvvägs. Visst känns det som att tiden bara rusar iväg. Jag hoppas att tiden räcker till i mitt fall så att bebben inte får för sig att komma ut nu - alldeles för tidigt.

    Vila, vila, och vila
    Ha det gott!
    kram

    SvaraRadera
  2. Kan nog mycket väl vara att det har sparkat men man tror ju lätt att det är tarmarna, plus att jag känner ganska bra av pulsen i magen oxå vilket gör det svårare att urskilja. Men jag längtar tills den dag när jag inte kan missta mig på tarm"vred". :)

    Jag håller upp tummarna för er. Hälsa bebben att den gör klokt i att bo där inne en stund till ännu. :)

    SvaraRadera
  3. Bra tips med pepparkaksmodellen, fiffigt! :)
    Thanx!

    SvaraRadera
  4. Ja, jag ska hälsa bebben det :)
    Tycker inte att det borde vara så bråttom ut i kylan. Det blir mycket vila för mig del, ska till barnmorskan på torsdag, tänker ta upp förlossningspersonalens bemötande då och fråga vad det är som gäller. Blir ju helt rådvill.

    Ha det gott.
    Kram

    SvaraRadera