onsdag 30 december 2009

Vecka 21+0 & Rådgivningsbesök

Igår var jag till rådgivningen. Det var skönt att prata med U som nog tyckte min värk lät mest som växtvärk både av muskler och ligament. Hon sa jag ska vila om jag känner av att värken blir kraftigare men annars får jag göra sånt som jag mår bra av. Kroppen säger nog till om något är på tok.
Annars är allt okej. Hb är fortsättningsvis på 115. Äter ju multi-tabs regelbundet å om jag vill får jag börja ta järntabletter. Men jag tycker så länge som jag inte lider av att Hb är för lågt så klarar jag mig utan. Vill inte sätta magen i uppror av järntillskott.
Blodtrycket var ok. Vikten hade ökat *harkel* med 3,5 kg men jag skyller på julen. U tyckte ändå att det var helt okej med tanke på att jag i början ökade ganska lite i vikt. Men jag tror nog jag ska se efter lite vad som åker in i brödluckan. Mat behövs ju men man kan ju dra ner lite på allt gott. Julgodiset har varit mera popp än andra år. ;)
Hjärtljuden var sköna att höra på. Mäktigt när man märker hur de har ändrat i styrka. Tidigare var det bara dova dunk dunk, nu låter dom mera som bank bank. Starka ljud fick vi upp å de varierade i hastighet oxå så allt var okej.
Hon frågade om jag kan sova på nätterna å om jag fortfarande kan sova på rygg. Å det kan jag. Får bara vänta å se när det ändrar.
Föräldraförberedelsekursen börjar i nästa år ngn gång. Hon sa det är tre kvällar plus ett besök till BB. Ser framemot kursen. Får möta andra bebis-väntare å få lite info om hur det fungerar på BB och vilka möjligheter som finns här i vår stad. Fast jag jobbar i samma hus som BB så är det ju inte allt för ofta som man har ärende dit.
Fundusmåttet mätte vi för första gången och jag var mitt på kurvan! :)
Nästa besök blir den 26:e Januari. Då får J komma med å bekanta sig lite med rådgivningen oxå, åså får han ju lyssna på hjärtljuden.
Igår fick jag mot min vilja gå å köpa gravid-trosor. Gillar verkligen inte modellen med hög midja. Men jag tycker vanliga hipsters trycker på magen, känns obehagligt. Så bekvämligheten får gå före skönhet ;) Här blir det trosor som man får upp till BH nivå, hahahaha... J tyckte jag kunde köpa strumpebandshållare å knäppa fast trosorna i BH:n, hihi... Ingen dum idé ;)
Bebben har varit morgonpigg imorrn. Började sparka redan halv 7. Mysigt mysigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar