torsdag 4 februari 2010

Trött, så trött

Är så otroligt trött. Bäckenet värker som tusan å krafterna tryter. Det enda jag tänker på när jag kommer hem efter jobbet är soffan. Att få vila... E osäker hur länge jag orkar jobba mer. Förmiddagen går något så när, men eftermiddagarna går på ren å skär elakhet. Tröttheten beror på smärtan, av att varje steg ska göra så ont.
Det är en märklig kombination av frustration och LYCKA. Frustration över att kroppen gör ont å är som bly, LYCKA att ha detta mirakel i magen som sparkar på å glädjer mig varje dag. Men, tar en dag i taget å så får vi se hur jag gör. Tänker inte överarbeta mig heller så att man e totalt slut sen när det närmar sig. För tillfället så består min vardag av två saker, jobb & vila. Helgerna går oxå åt till vila, samla kraft till nästa vecka...

4 kommentarer:

  1. ja, det är hemskt när man känner att kroppen inte vill det man själv vill. Hur länge till har du tänkt att jobba?

    SvaraRadera
  2. Mammaledigheten börjar efter påsken, den 6.4. Får se om man klarar jobba tills dess?!?! :) Känns jättetufft nu förtillfället. Men tar en dag i taget å ser hur det går! :)

    SvaraRadera
  3. Ja gör inte som jag gjort. Plåga dig in i det sista. Tror nog att foglossningen hade varit lite snällare mot mig om jag inte kört på som vanligt.Så var rädd om dig! Kloka ord va?! ;) ha,ha

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Det ä bra med kloka ord. Vi kvinnor har ju en vana att tro vi är superkvinnor som ska klara allt. ;)hihi

    SvaraRadera