torsdag 29 april 2010

Vecka 38+1 Det närmar sig med stormsteg....

Kan bara konstatera att -Jösses vad tiden går. Nu är det två veckor kvar till BF. Hur var när har det gått såhär fort?!?!?!
I måndags var vi å hälsa på brorssonen för första gången, kändes bra att få testa å hålla i ett litet knyte på 3,4 kg. Man får förbereda sig lite, hehe. Å han var ju såå fin å liten. Jag längtar såååå efter vår lilla tös så det värker i mig. Efter besöket märker jag att det har gått upp ett ljus för mig... -VI SKA SNART HA BARN! Jag var nästan småchockad igår. Kom på att vi har ingen overall eller halare till bebben. Behöver ju åtminstonen ha en fleeceoverall. Panik!! Å ingen amningsbh har jag fått införskaffat än, iaf. Men det e ju inte så lätt att veta med storleken, de ändrar ju rejält ännu. Men det e väl att ta ett par storlekar större så man har att växa i.
Hur som helst så e allt klart här hemma, sånär som på overallen då, heh Vagnen fick vi hem igår, hade den på vinterförvaring hos mina föräldrar. Sängen e färdigbäddad å klar, skötbordet ska bara skruvas fast i väggen å kläder å dylikt är på sin plats. Har troligen ett råg för mycket av hormoner idag för bara av att skriva dethär så har jag nära till att pyyyla. :) Det känns bara så övermäktigt å otroligt att vi faktiskt har kommit såhär långt. För ett år sen hade vi ju inte änns börjat med ICSI, kunde aldrig tro att det skulle gå så bra så vi ett år senare skulle sitta här höggravida å redo att få barn. Eller redo?!?

Jag var på kontroll till rådgivningen igår å hon frågade om jag börjar vara redo att föda. -"Föda? Blir man det någon gång, redo alltså?!!?" Frågade jag. U svara - "nå iaf börjar man bli redo att få sin kropp tillbaka." -" Isf är svaret JA, för den har jag velat ha tibax i flera månder nu, hehe."

Har samlat på mig mycket vätska, så fingrarna e svällda som tusan. I tisdags så började jag känna hur tungan å läpparna började domna. DET var obehagligt kan jag lova. Ringde till rådgivningen å hon försäkrade mig om att det e inget farligt, utan beror på vätskeansamlingen i kroppen, att man e svälld runt läpparna. Å det e jag ju, ser ju ut som jag just skulle ha varit på silikonfyllning. =) Skönt att veta att det e inget farligt, men det kändes inte bra alls. Fick allt kalla kårar längs med ryggen å började fundera vad som håller på att hända med mig. Hursomhelst så ville hon ha mig på en extra kontroll igår. Blodtrycket är lite förhöjt, plus att jag har protein i urinen så hon ville ha en ny kontroll imorgon. Så får se då. Skulle helst se att jag inte behöver börja knapra nå blodtrycksmedicin å vill framförallt int att de ska sätta igång mig. Men, det är det ju inte jag som avgör. Jag gör det som e bäst för mig å bebben.

Nu har vi hallen nyrenoverad, det är otroligt vilken skillnad det kan bli bara av att ta bort en liten mellanvägg. Tamburen är sååå ljus å fin. Å stor känns den som. Vi bor ju i ett litet hus byggt i slutet av 1800-talet så rummen är ju inte av största storlek, så redan att vinna en par kvadratmetrar i hallen kan göra under. Nu har vi en hall på drykt 6 kvadratmeter, känns himmelskt. Gårdsgrinden hänger snart på sin plats oxå, så då hålls både hund och barn innanför. Å alla andra tokar på utsidan! =)

Nu ska jag se om jag hittar lite energi till att tvätta fönstren i vardagsrummet. Hade för övrigt tänkt ta det lugnt nu, pga av blodtrycket, men liiiite vill man ju göra.

Här sist e bilder på babysängen som e bäddad å klar. Spjälsängsskyddet har jag sytt själv, å med lite Vliesofix fixade jag till ett matchande "sängöverkast". Blev riktigt nöjd måst jag säga. =)

3 kommentarer:

  1. så fin sängen är! Där kommer er lilla guldklimp sova som en prinsessa =) Nu är det inte långt kvar!! massa kramar

    SvaraRadera
  2. Det närmar sig nu. Med stormsteg... :) Snart e vi tre. Ni e ju inte långt efter. Mittiallt har ni er prinsessa hos er innan vi har, hehe. Spännande när man inte vet när det ska ske.
    Må så gott å NJUUUT av denhär tiden.
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Jättefin säng och vad duktig du är på att pyssla och fixa.
    Har du märkt om näsan din svullnat? Kommer du ihåg att jag sa att min gjorde det och att jag märkt att andra som precis ska till å föda också fick större näsor. HA,ha facinerande.
    Vilken spännande tid du har framför dig nu då. Om du får möjlighet så ta kvaddlarna. De var super duper bra!

    Kram

    SvaraRadera