torsdag 6 maj 2010

Vecka 39+1

6 dagar kvar... Helleduudan då... Tänk att det bara är 6 dagar kvar. Puh, spännande! =) Jag försöker intala bebben att hon får jättegärna komma före den 12 Maj. Med J håller fast bestämt vid att tösen kommer inte ut förrän den 17 Maj. Det återstår att se!

Var på rådgivningskontroll igår å allt var okej. Blodtrycket va helt okej å endast spår i urin av protein. Å tack&lov hade jag inte gått upp mer än 100 gram. TACK FÖR DET! Börjar ju känna mig lagom svälld å plufsig av all vätska. Bebben får nog öka i vikt, men mina vätskedepåer kan hållas konstanta. ;o)
Hade nog tänkt att när man börjar vara såhär långt i graviditeten så är man urled å totalt trött å immobiliserad. Men förrutom lite ryggvärk å sjuka leder i händerna så går det ingen nöd på mig. Visst känns det som en hel valross-svängning i sängen på nätterna när man ska byta sida, å höfterna värker å armarna e bortdomnade. Redan att böja sig å knyta skosnören vill ju plocka fram tårarna, hehe. Men... det känns på något sätt ändå så bra att vara i dethär tillståndet. Jag njuuuuter varje dag. Det e ju dethär vi har kämpat för, som jag längtat efter. Å efter dethär blir det mycket amning, bajsblöjsbytning osv så jag passar på att njuta i massor nu sålänge allt körs med autopilot i magen, haha...

Idag ska jag ta det lugnt. Rensade jordgubbslandet i måndags, storstädade i tisdags å igår hade jag storkok här hemma. Fixade till köttsoppa och kalops som jag frös ner. Underlättar första tiden med bebbe här hemma så behöver inte J stå vid spisen heeela dagen ;o). För det ska han få, hehe, känns som jag har stått där nu hela tiden som jag varit ledig. Så så tillvida att amningen inte funkar för honom så får han fixa käk. Annars delar vi bra upp hemgörandet, men denhär sista tiden har varit lite rörig, så jag har stått för matlagningen.

Kanske om jag orkar ska jag trimma vinbärsbuskarna lite, de behöver verkligen en uppdatering. Vädret e iaf underbart idag, solen skiner för fullt.

2 kommentarer:

  1. ohh, hur går det?? Ingen liten busunge på väg? Snart dax!! massa kramar

    SvaraRadera
  2. Noup inte än iaf. Har haft det lugnt med sammandragningar, men igår å idag har de ökat lite. De gör inte ont, men magen e mest spänd hela tiden. Plus att man börjar känna av tryck neråt.
    Börjar nog kännas spännande, känns inte pirrigt nu men kan tänka mig att när det väl sätter igång kan man känna sig ganska nervig. :)
    Bara att vänta å se nu... Inte länge kvar för dej heller? Ska se vem som får före då? ;)

    KRAM

    SvaraRadera