måndag 1 juni 2009

Fortsättning...

Nu börjar det sakta sjunka in att vårt försök misslyckades.
Det känns rent ut sagt förjävligt ännu, men jag börjar rikta in mig på ett nytt försök till hösten. Man kan ju inget annat.

Vi fick brev från kliniken i fredags med nya recept samt epikris var det stod redovisat vad som gått fel. Natten efter plockningen blev det något fel i deras apparatur så att gasnivån i "ägg"skåpet ändrades så drastiskt att embryona inte kunde användas. Ny tid för stimulering skulle ordnas i brådskande ordning. Skrev å bad dem att om det bara är möjligt så skulle jag vilja börja med en ny Suprecur-behandling redan i Juli så att om de har öppet i Augusti skulle vi få komma på en ny plockning. Nu är det bara att hålla upp tummarna å hoppas att det går.

Jag kan ärligt säga att jag har varit mera arg, mera lessen å frustrerad än om en embryotillförsel hade misslyckats. Varför?!?! Därför att chansen att detta ska hända, att embyona dör p.g.a. tekniskt fel, är procentuellt MYCKET MYCKET mindre än om en embyotillförsel misslyckas. De säger väl att man har ca 25% chans att embryot fastnar, vad månne kan procenten vara för att ett tekniskt fel ska uppstå JUST när vi har våra "bebisar" där?!?!? 0.5%?? Kanske t.o.m. för mycket, snarare 0,1%. Just därför är jag mera nere nu än när våra inseminationsförsök misslyckades. Men av någon anledning var det inte meningen för oss att lyckas på första IVF, tydligen meningen vi ska försöka igen. Det som känns surt är att vi står helt tomhänta, helt omedvetna om de befruktades överhuvudtaget. Tänk om det vid andra försöket visar sig att de inte klarar att befruktas?? Försöker sudda bort dessa tankar. Å istället ladda mig inför ett nytt försök. Har ju inget annat val, det ska gå. Jag ger inte upp hoppet, inte än på långa vägar! Det ska gå. Vi SKA få vårt kärleksbarn till oss, h*n bara dröjer lite. Testar å se om vi e redo! ;)

Hur som helst så nalkas min semester. E sista veckan i jobb före semestern. Ska lägga första veckan till å planera å fixa så mycket som möjligt klart till bröllopet, så att jag sen kan njuta av semestern i lugn&ro. Ska idag med mamma å beställa min brudbukett samt bukett till min lilla brudnäbb. Samt även corsage och lite dekorationsartiklar, får se vad de har. Mycket att tänka på, å mycket att pyssla, men jag tar det med ro fast det bara är knappa 1½ månad kvar. :D Det närmar sig...ska bli sååå kul. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar