tisdag 12 maj 2009

Dag 23 & 2:a ultraljuden

2:a ultraljuden gick fint. Vi var in å ut på en halvtimme.
Jag har 7 äggblåsor på vardera äggstock. Å de var alla mellan 6-10 mm. Ska nu öka dosen till 200 I.U. tills fredagen så får vi se hur det blir då.
Jag konstaterade en sak efter ultraljuden. Att denhär processen påminner faktiskt om ett svårt inträdesprov med många urvalstillfällen. För fast jag har 14 blåsor betyder det ju int att de får ut alla eller att alla ens innehåller ägg. Innehåller de ägg kan de vara av dålig kvalitet å då väljs bort. De som e kvar å verkar dugliga får befruktas. Sen kommer följande krav, de ska klara befruktningen å kunna dela sig fint. De embryon som är av bästa kvalitet sätts in eller fryses ner. Med andra ord ett svårt urvalsprov!

Jag e så glad att gubben kom med till ultraljudena. Känns viktigt för mig att vi båda två e med om denna process. Å när han vet hur det har sätt ut på skärmen tidigare så har han ju ngt att jämföra med när ÄP ska ske. :)

Jag mår jättefint. Endast en envis huvudvärk men utöver det är allt ok.
Vi fortsätter i samma takt å håller tummarna upp... :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar