tisdag 11 augusti 2009

2:a ultraljudet av våra blåbär :)


Har just varit på mitt andra ultraljud å jag e riktigt nöjd!


Äggen var till antal 23!!!!!! Wiiiiiiiieeeeeeee..... :)


Nu förstår man varför magen är öm.


Jag hade 13 ägg som var under 10mm, 9 stycken som var mellan 11-14 mm å en stackare som var 15 mm. Skall fortsätta enligt planerna med 150IE, och äggplockningen är beräknad till tisdag eller onsdag nästa vecka!


Jag hoppas hoppas hoppas att allt ska gå vägen denna gång!


Hursomhelst, idag är jag glad! :)

4 kommentarer:

  1. Ojdå det vart många ägg. Inte konstigt om du har ont i magen eller om den är rejält svullen. När de plockade ut 22ägg på mig i första omgången så var jag överstimulerad. Men inte farligt överstimulerad. Håll koll så att du inte ökar fort i vikt bara. Typ 1kg om dagen.
    Vad spännande då är det ju mindre än en vecka kvar bara till ÄP. Sen så...håller vi tummarna. Det är eran tur nu. Jag tror på det.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jo, jag följer nog med vikten. Har gått upp 3,5 kg redan men det var före jag började med Puregonen. Får hålla upp tummarna att allt går bra. Å att de får "plockat" många ägg. :)
    Håll upp tummarna ;)

    SvaraRadera
  3. så kul!! Då kommer det verkligen bli många blåbär till er =) Ja, man får verkligen ont när man har så många..jag hade 30 st..magen kändes som en studsboll..hihi! lycka till med allt!!

    SvaraRadera
  4. Oj, 30 stycken. Det var många. Var du överstimulerad då eller?
    Det känns nog i magen att man har något på gång där. Imorgon är (förhoppningsvis) vårt sista ultra innan plockningen. Får hoppas det blir många lyckade blåbär då! :)

    SvaraRadera