fredag 14 augusti 2009

3:dje ultraljuden

Jahapp, då börjar man se slutet på denna behandling.

Jag e på gränsen till hyperstimulering, hade 25 ägg idag. Men jag mår relativt bra å läkaren tyckte att vi fortsätter som planerat. Tar idag å imorgon en lite mindre dos på 100IE.

På söndagen skall jag ta min sista spray på eftermiddagen, å sen kl.23 på kvällen ta min Pregnyl-dos. Sen e det bara att vänta på tisdagen.


På tisdagen kl 8.15 skall vi vara vid universitetssjukhuset för då händer det! :) Ska bli sååå skönt att få detta avklarat, komma ett steg längre.


Läkaren sa att jag skall dricka lite extra. Hade nog ett antal ägg som var mellan 16-17 mm, men många var mellan 12-15 mm.

Tog ett nytt blodprov idag å tack och lov så var allt ok. Mitt Hb var på 125, mao så var det hälsovårdarens apparat som visade fel. Litar nog mera på när de tappar blod ur armen än vrider ur ett finger. :)
Hursomhelst är jag nöjd att det inte vara något annat på gång.
Nu ska jag hålla ut till tisdagen, för då bär det av på blåbärsplock!
Läkaren önskade oss lycka till å jag sa att vi ska hålla tummarna upp att det inte är något fel på deras apparatur denna gång. Då sa han att det som hände oss förra gången har han inte under sin 10-åriga karriär inom IVF stött på. Så chansen att det ska hända igen är nog obefintlig. :)

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar