torsdag 20 augusti 2009

Vår första ET

Äntligen äntligen äntligen har vi kommit såhär långt.

De hade ju plockat 9 ägg varav 5 stycken var mogna. Av de delades 3 stycken. Två var TOP embryon å ett var dåligt.
Så nu vilar ett TOP embryo i min mage å ett embryo har vi i frysen! 8)
Det kändes så overkligt när vi satt i väntrummet innan ET. Jag vågade inte riktigt hoppas att det skulle ha lyckats så bra att vi fick tibax ett.
Men det fick vi, allt gick bra å vi fick en fin bild att ta med oss hem från ultraljuden. Tyckte allt var så rörande efteråt, ville bara börja gråta av glädje. Det var en mäktig känsla.

Känslan att vara såhär långt e obeskrivlig.
Nu vilar vår "bebis" i min mage å vi kan bara hoppas å tro att h*n finner sin plats där å vill ge oss det vi önskar allra mest. :)
Nu är det bara att vänta å se hur det går. Nu igen är inget i våra händer.
Vi kan bara hålla hoppet uppe!

Idag är en underbar dag å inatt kommer jag att somna med ett leende på mina läppar.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad underbart. :)
    Så glad jag blev för eran skull. Det är en alldeles speciell känsla efter ET-insättningen...en genuin lycka.
    Se nu till att njut av varje dag och försök att inte göra som jag och oroa dig för ALLT som kan inträffa, helt i onödan. Jag tror på er och ska hålla tummarna för att allt kommer bli som det är menat. Vad spännande!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas, hoppas, hoppas!!! Härlig känsla e det!!! Massa lyckoönskningar!

    SvaraRadera