fredag 28 augusti 2009

En OTROLIG huvudvärk

Har haft migrän tidigare så jag vet hur det känns.
Men har nu haft huvudvärk i 2 dygn å ikväll nådde det sin kulmen. Tog kl.7 imorrn en Paracetamol 500mg. Hjälpte inte ett dyft. Så jag genomled dagen och försökte ta det lugnt.
När ja kom hem från jobbet så fick jag en nackmassage av min man i hopp om att värken skulle försvinna å jag skulle klara mig utan mera värkmedicin. Skulle inte gärna ta något nu innan man vet... Men kl.18 fick jag ta en till.
Kändes som om huvudet höll på att spränga. Kunde bara ligga å blunda å hoppas att pulsen skulle sjunka så det inte skulle ta så sjukt i huvudet varje gång blodet kom upp. Usch! Hann bli orolig. Mannen sa att om värken inte släpper snart så åker vi till sjukhuset. Men... vad skulle de kunna ge mig för medicin där, när jag helst inte vill ta paracetmol heller. Men efter 1½ timme så kände jag hur värken gradvis började släppa. Vilken underbar känsla när värken försvann å synen blev klarare. Nästan så man hörde fåglarna kvittra. ;o)
Kan bara hoppas att värken inte kommer tibax. Vill inte ta mera medicin...

1 kommentar:

  1. Fy vad jobbigt. Kan det vara all oro och spänningar som bidragit till att du gått och spännt dig tillräckligt länge för att det ska ebba ut i huvudvärken. Det kan ju lätt starta som spänningshuvudvärk för att sedan gå över till migrän. Så brukar det vara för mig, men jag har ju iof whiplash. Jag tycker du ska ringa till Sahlgrenska och bara checka av med dem. Inte för att det behöver vara nåt som är fel utan för att lugna dig. Glöm inte att drick mycket vatten :)
    Hoppas du mår bättre idag.
    kram

    SvaraRadera