onsdag 5 augusti 2009

Första UL:n

Idag hade jag mitt första ultraljud.
Läkarbesöket gick under 7 minuter. =) Allt såg okej ut å läkaren sa att det var perfekt startläge för att börja på.
Tog idag 200IE, ska ta det imorgon oxå. Sen ska jag gå ner till 150IE resten av tiden.
IIIIK!! Nu e vi på gång igen, det känns spännande.

När jag var å handlade mat idag så gjorde jag ett litet framsteg. Vanligtvis när jag har handlat alla matvaror å ska styra mot kassan så brukar jag gå en lite längre bit, innan jag svänger in i rätt gång bara för att undvika att gå förbi alla baby kläder som de har upphängt där. För att undvika att tårarna skall bränna bakom ögonlocken.
Men idag så gick jag förbi där å tittade noggrant. Såg först på flick-kläder men min man e övertygad om att när vi får barn blir det en pojke, det tror jag oxå faktiskt, så gick jag lite längre fram för att titta på pojk-kläderna. Å jag kan bara säga att det kändes underbart, jag kunde njuta av vad jag såg. För jag skriver ju så stort om att jag har ett hopp om att det ska lyckas, men innerst inne har jag tvekat. Har inte vågat ta del av ngt med rädsla för att bli besviken sen. Men nu, nu känns det härligt att kunna ta in allt utan att känna sorg eller ilska. Modellerna var sååå söta, tror bestämt att när +:et kommer ska jag börja sy upp egna barnkläder.

Det kändes skönt. Fridfullt.
Idag har varit en bra dag. :)

2 kommentarer:

  1. Så skönt att allt såg ut som det skulle. Då är det inte långt kvar till ÄP då. Bara någon vecka sen så..

    Ja, visst finns det fina kläder. Jag vågare inte köpa för mycket. Fast att allt ser bra ut så finns ju ändå oron långt där inne och sätter käppar i hjulet. Jag väntar liite till. Det är ju alltid rilgt med orginella kläder. Egensydda är de finaste. Tänk bara så mycket kärlek man lägger ner i klädesplagget. Klart att de energierna smittar av sig på bäraren sedan :)

    Ha det så gott.
    kram

    SvaraRadera
  2. Jo det stämmer. Känns mycket bättre när kläderna är "hemlagade". De är ju sydda med kärlek! :)

    Det riktigt "kliar" i mina fingrar, skulle så gärna vilja börja sy eller sticka något. Barnkläder eller gosedjur etc. Bara för att ha något att göra och för att låta den positiva energin å tankesättet flöda. Känns lite tidigt faktiskt med det men jag tror att om något skulle gå fel, så spelar det ingen roll om man har 3 eller 30 plagg liggandes där hemma, i väntan på ett barn. Det gör säkert lika ont iaf om det skulle misslyckas.

    Så vi ska hålla de positiva tankarna kvar å göra det som känns bra för oss! ;)
    Visst?!

    Ha det gott.
    Kram :)

    SvaraRadera